تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه جامع فایلهای مرتبط با رشته مهندسی مکانیک، کارآموزی، نرم افزارهای مرتبط شامل فلوئنت، کتیا و ....


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 5
  • بازدید کل : 15368

بررسی جوشش فروسیال تحت میدان مغناطیسی


 

انتقال حرارت یکی از مهم‌ترین فرآیندها در بیشتر صنایع و محصولات مصرفی است. پایین بودن ضریب انتقال حرارت سیالات مرسوم محدودیت‌های اساسی را ایجاد کرده است. بنابراین از سال 1873 مکسول[1] و دیگر محققین و مهندسین برای از بین بردن این محدودیت با افزودن ذراتی با ابعاد میلی‌متر و میکرومتر در سیالات تأثیر بزرگی را ایجاد نمودند. اما مهم‌ترین مشکل برای استفاده از این ذرات بزرگ، ته‌نشین شدن سریع در سیال پایه بود. ذرات با اندازه نانو، تشکیل سوسپانسیون‌های بسیار پایدارتری داده و پائین بودن سرعت ته‌نشینی آن‌ها سبب می‌گردد که مشکل گرفتگی و انسداد مجاری به حداقل برسد. ظهور نانو سیال به‌عنوان زمینه جدید انتقال حرارت نانو ابعاد در مایعات، به‌طور مستقیم به تمایل به کوچک‌سازی و نانوتکنولوژی مربوط می‌شود. نانو سیال با افزودن نانوذرات به سیال پایه ایجاد خواهد شد. این ذرات دارای ضریب انتقال حرارت بالا نسبت به سیال پایه دارند که ازجمله موادی که بیشترین ضریب انتقال حرارت را دارا می‌باشد مس و اکسیدهای مس است. ذراتی مثل کبالت و آهن که دارای خاصیت مغناطیسی دارند نیز با افزوده شدن به سیال، خاصیت مغناطیسی را به سیال خواهد داد. سوسپانسیونی که با این ذرات ساخته خواهند شد، "فروفلوئید[2]" نامیده می‌شوند. این سیال تحت اثر میدان مغناطیسی خواص خود را تغییر می‌دهد و با تغییر گرادیان میدان خواص متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. از کاربردهای فروفلوئیدها می‌توان به استفاده در بلندگوها(خنک‌کننده)، شیمی‌درمانی، رساندن دارو به هدف در بدن، ساخت تراشه کامپیوتری و نیروی محرکه هوافضا، کاهش اصطکاک نام برد.

مهمترین دلیل به وجود آمدن نانوسیالات بر طرف کردن محدودیت های خنک کاری بود.یکی از راهکارهای خنک کاری فرآیند جوشش استخری بود که توجه زیادی را در دهه اخیر به خود جلب کرده است. علت جذب توجه نیز مقدار بالای ضریب انتقال حرارت در جوشش هسته‌ای است. در جوشش استخری مایع ساکن است و حرکت آن در نزدیک سطح براثر جابجایی آزاد و آشفتگی ناشی از رشد و جدایی حباب از سطح می‌باشد. در خنک کاری مهمترین عاملی که باید مورد توجه قرا گیرد شار حرارتی بحرانی است زیرا که رسیدن به مقدار شار حرارت بحرانی موجب ازکار افتادن هیتر خواهد شد. بنابراین به دست آوردن خواص جوششی سیال مورد استفاده از مهمترین دغدغه های خنک کاری اشت. فروسیالهای در این زمینه به دلیل قابلیت کنترل خواص سیال توسط نیروی مغناطیسی نفوذ پیدا کردند. اعمال میدان مغناطیسی با گرادیات مثبت و منفی خواص جوششی را تغییر خواهد داد و مهندسین برآن شدند که به مکانیزم بهبود خواص را به کمک نتایج تجربی و عددی دست یابند.

این تحقیق در ابتدا به معرفی نانو سیالات در فصل اول پرداخته و سپس مفاهیم جوشش و انتقال حرارت را در فصل دوم مورد بحث قرار داده است. در ادامه معادلات حاکم بر این نوع سیالات آورده شده است و در فصل سوم خلاصه کارهایی که در رابطه نانوسیالات و جوشش توسط محقیق در گذشته انجام شده ارائه داده است. در نهایت در فصل پایانی، نتایج حاصل از تحقیق و پیشنهاداتی برای مطالعه ارائه می گردد.

این محصول شامل فایل ورد و پی دی اف تحقیق در مورد موضوع "بررسی جوشش فروسیال تحت میدان مغناطیسی" است که به صورت فارسی به بررسی مقاالات مرتبط با جوشش نانوسیال تا سال 2018 پرداخته است.


مبلغ واقعی 714,200 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 357,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 505

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • دیسک ترمز
  • طراحی کولر آبی
  • انواع پمپ ها

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد